Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

ΔΑΠ - ΕΓΓΥΗΣΗ



Σε όλα αυτά που θέλουν να επιβάλουν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, προχωρώντας με το βάθεμα της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης με τις διασπάσεις πτυχίων, την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών με κατεύθυνση εντατικοποίησης και κατάτμησης του γνωστικού αντικειμένου και με τους άξονες γενικότερα που τέθηκαν από τη συνθήκη της Μπολόνια και εξειδικεύτηκαν στους νόμους Γιαννάκου και Διαμαντοπούλου,  η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ απαντά πετώντας το μπαλάκι στον καθένα μας ατομικά, στο πώς θα ήθελες εσύ ως φοιτητής Ιατρικής να πηδηχτεί το πρόγραμμα σπουδών σου. Αυτό το κάνει με το “αθώο” ερωτηματολόγιο που αφορά διάφορες πτυχές του προγράμματος σπουδών. «Θες κ ή λ υποχρεωτικές ώρες στο τάδε μάθημα;» (όπου κ, λ ανήκει στους φυσικούς) «Σου αρέσει ένα τυχαίο μάθημα   (το οποίο θα μπορούσε κανονικά να είναι υποχρεωτικό, καθώς αφορά σφαιρικές πτυχές του επαγγέλματος, πχ κλινικές δεξιότητες) επιλογής;» Και άλλα τέτοια ωραία...
 























Οι τακτικές της διαφορετικές σε κάθε σχολή, ο στρατηγικός στόχος ίδιος! Πιστή στο πως θέλει να διαμελιστεί η γνώση μέσα στο Πανεπιστήμιο ανάλογα με τι επιταγές και τη “συμβολή” του εκάστοτε βιομήχανου-επιχειρηματία (του κεφαλαίου όπως και να χει), στους μηχανολόγους μηχανικούς του ΑΠΘ διοργανώνει “εκπαιδευτική εκδρομή” στην ΤΙΤΑΝ. Αυτό, όλως τυχαίως, γίνεται λίγες μέρες αφότου το ΑΠΘ υπέγραψε συμφωνία με την παραπάνω εταιρεία. Να δεις ουσιαστικά το πως αυτή η εταιρεία θα χρηματοδοτήσει (μετά την επιτηδευμένη δημόσια υποχρηματοδότηση) και θα καθοδηγήσει προγράμματα σπουδών σύμφωνα με το συμφέρον της, εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα δημόσιο πλούτο του Πανεπιστημίου, καθιστώντας τα αντίστοιχα πτυχία μονομερή και εξειδικευμένα και εισιτήριο για μισθωτή σκλαβιά. Πτυχία χωρίς ολοκληρωμένη εποπτεία και γνώση στην καθολική υπόσταση του γνωστικού αντικειμένου που σπουδάζεις. Άσχετα που και μετά την όποια δουλειά στην ΤΙΤΑΝ είσαι άχρηστος ως επιστήμονας, κατέχοντας κατακερματισμένες μόνο γνώσεις.

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα για το πως η ΔΑΠ δρα ως εγγυητής στο σχεδιασμό που παίζει το αστικό στρατόπεδο, καλλιεργώντας σε αυτό το πλαίσιο και τη λογική του ατομικού δρόμου και του καριερισμού.




ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
    ΚΑΙ ΩΣ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ


                                                     .....Φτύνε καλά, σημάδευε σωστά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου