Την Παρασκευή 16/03 καλείται η Σύνοδος Κοσμητόρων και Προέδρων
Τμημάτων των Σχολών Επιστημών Υγείας, στο επίκεντρο της οποίας θα βρίσκεται και
η «αναδιάταξη του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης» στις σχολές αυτές. Η
συνάντηση αυτή δεν σκοπεύει σε κάτι άλλο από το να υλοποιήσει και να δώσει
σάρκα και οστά στις κατευθύνσεις κυβέρνησης, θεσμών και ΟΟΣΑ για την
τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως αυτές εκφράστηκαν και στους πρόσφατα ψηφισμένους
νόμους (ν. Γαβρόγλου, πολυνομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση).
Σύμφωνα με αυτά τα νομοσχέδια προβλέπονται συγχωνεύσεις ιδρυμάτων υλοποιώντας και τον πρώτο στόχο της Έκθεσης του ΟΟΣΑ του 2011 για τη μείωση του μεγέθους της υπάρχουσας μορφής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη δυνατότητα φτηνότερης διαχείρισης προσωπικού, υποδομών και μείωση του δημοσιονομικού κόστους. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση επιδιώκει να ολοκληρώσει στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τη διαμόρφωση του Ενιαίου Χώρου της Μπολόνια. Πρόκειται για τη διαμόρφωση μιας ενιαίας δεξαμενής τίτλων σπουδών -διαβαθμισμένων ως προς τις γνώσεις και τα δικαιώματα που θα συνεπιφέρουν, για το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο- με μετακινούμενο πάτο. Σε αυτήν θα «κολυμπούν» τίτλοι και πτυχία όλης της κλίμακας της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με διαφορετικές απαιτήσεις στη χρονική διάρκεια των σπουδών αλλά με αύξηση της τάσης για βραχυχρόνιες σπουδές, αντιστοιχισμένα από το 5ο και πάνω επίπεδο, στο Πλαίσιο Προσόντων. Με την κατεύθυνση αυτή ευθυγραμμίζεται και η δημιουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, η ίδρυση ουσιαστικά σχολών επιπέδου ΙΕΚ, που θα παρέχουν τεχνικές και εξειδικευμένες δεξιότητες, παρά κάποια επιστημονική κατάρτιση για τους φοιτητές που θα τα παρακολουθούν. Με τον τρόπο αυτό οξύνονται οι ταξικοί φραγμοί για την ολοκλήρωση πανεπιστημιακής εκπαίδευσης καθώς σε αυτά θα εισέρχονται κυρίως απόφοιτοι των ΕΠΑΛ που αποτελούν παιδιά των χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων.
Η Σύνοδος των κοσμητόρων/προέδρων λοιπόν έρχεται να κάνει ένα ουσιαστικό βήμα για τη δημιουργία του ενιαίου αυτού χώρου, από τον οποίο οι εργοδότες θα μπορούν να «προμηθεύονται» τους εργαζόμενους με τις ιδιότητες που επιθυμούν. Για την πλειοψηφία των φοιτητών όμως κάτι τέτοιο σημαίνει την ένταξη σε ένα συνεχές κυνήγι προσόντων και επανακατάρτισης, εμπόδια και φραγμούς για την ολοκλήρωση ενός επιστημονικού αντικειμένου, υποβάθμιση των επιστημονικών-μορφωτικών γνώσεων σε συνδυασμό με την υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Παράλληλα, όσον αφορά την έρευνα, τα ΑΕΙ συνεχίζουν να παρέχουν εγκαταστάσεις, εξοπλισμό, εργατικό δυναμικό και έρευνα σε ιδιώτες, σύμφωνα με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται μετά από προτάσεις του Υπ. Παιδείας. Έτσι επιχειρήσεις μπορούν να απευθύνονται στα ΑΕΙ, εκμεταλλευόμενες τα προιόντα της έρευνας που υλοποιείται.
Απέναντι στην αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης που θέλει να την προσαρμόσει στις ανάγκες τις αγοράς και του κεφαλαίου, δεν πάμε πίσω από τις ανάγκες μας για μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Καταδικάζουμε την Σύνοδο των Κοσμητόρων/Προέδρων που έρχεται να εφαρμόσει και να προχωρήσει τις επιταγές κυβέρνησης/ΕΕ/κεφαλαίου στην Εκπαίδευση και θα μας βρίσκουν κάθε φορά που υλοποιούν ρυθμίσεις ενάντια στην κοινωνική πλειοψηφία εντός του Πανεπιστημίου.
Παλεύουμε για:
ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΙΣ 10.30 (ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΊΑ)
Σύμφωνα με αυτά τα νομοσχέδια προβλέπονται συγχωνεύσεις ιδρυμάτων υλοποιώντας και τον πρώτο στόχο της Έκθεσης του ΟΟΣΑ του 2011 για τη μείωση του μεγέθους της υπάρχουσας μορφής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη δυνατότητα φτηνότερης διαχείρισης προσωπικού, υποδομών και μείωση του δημοσιονομικού κόστους. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση επιδιώκει να ολοκληρώσει στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τη διαμόρφωση του Ενιαίου Χώρου της Μπολόνια. Πρόκειται για τη διαμόρφωση μιας ενιαίας δεξαμενής τίτλων σπουδών -διαβαθμισμένων ως προς τις γνώσεις και τα δικαιώματα που θα συνεπιφέρουν, για το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο- με μετακινούμενο πάτο. Σε αυτήν θα «κολυμπούν» τίτλοι και πτυχία όλης της κλίμακας της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με διαφορετικές απαιτήσεις στη χρονική διάρκεια των σπουδών αλλά με αύξηση της τάσης για βραχυχρόνιες σπουδές, αντιστοιχισμένα από το 5ο και πάνω επίπεδο, στο Πλαίσιο Προσόντων. Με την κατεύθυνση αυτή ευθυγραμμίζεται και η δημιουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, η ίδρυση ουσιαστικά σχολών επιπέδου ΙΕΚ, που θα παρέχουν τεχνικές και εξειδικευμένες δεξιότητες, παρά κάποια επιστημονική κατάρτιση για τους φοιτητές που θα τα παρακολουθούν. Με τον τρόπο αυτό οξύνονται οι ταξικοί φραγμοί για την ολοκλήρωση πανεπιστημιακής εκπαίδευσης καθώς σε αυτά θα εισέρχονται κυρίως απόφοιτοι των ΕΠΑΛ που αποτελούν παιδιά των χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων.
Η Σύνοδος των κοσμητόρων/προέδρων λοιπόν έρχεται να κάνει ένα ουσιαστικό βήμα για τη δημιουργία του ενιαίου αυτού χώρου, από τον οποίο οι εργοδότες θα μπορούν να «προμηθεύονται» τους εργαζόμενους με τις ιδιότητες που επιθυμούν. Για την πλειοψηφία των φοιτητών όμως κάτι τέτοιο σημαίνει την ένταξη σε ένα συνεχές κυνήγι προσόντων και επανακατάρτισης, εμπόδια και φραγμούς για την ολοκλήρωση ενός επιστημονικού αντικειμένου, υποβάθμιση των επιστημονικών-μορφωτικών γνώσεων σε συνδυασμό με την υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Παράλληλα, όσον αφορά την έρευνα, τα ΑΕΙ συνεχίζουν να παρέχουν εγκαταστάσεις, εξοπλισμό, εργατικό δυναμικό και έρευνα σε ιδιώτες, σύμφωνα με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται μετά από προτάσεις του Υπ. Παιδείας. Έτσι επιχειρήσεις μπορούν να απευθύνονται στα ΑΕΙ, εκμεταλλευόμενες τα προιόντα της έρευνας που υλοποιείται.
Απέναντι στην αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης που θέλει να την προσαρμόσει στις ανάγκες τις αγοράς και του κεφαλαίου, δεν πάμε πίσω από τις ανάγκες μας για μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Καταδικάζουμε την Σύνοδο των Κοσμητόρων/Προέδρων που έρχεται να εφαρμόσει και να προχωρήσει τις επιταγές κυβέρνησης/ΕΕ/κεφαλαίου στην Εκπαίδευση και θα μας βρίσκουν κάθε φορά που υλοποιούν ρυθμίσεις ενάντια στην κοινωνική πλειοψηφία εντός του Πανεπιστημίου.
Παλεύουμε για:
·
Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση, δημόσια, δωρεάν. Ελεύθερη πρόσβαση στη
γνώση, στην επιστήμη και στην τεχνολογία. Ελεύθερη πρόσβαση στο δημόσιο ,δωρεαν, σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης
μετά το δωδεκάχρονο σχολείο, για όσο επαγγέλματα δεν απαιτείται πανεπιστημιακή
μόρφωση.
·
Όλη η απαραίτητη
επιστημονική γνώση στο πτυχίο. Προγράμματα σπουδών που καλύπτουν συνολικά κάθε
επιστημονικό αντικείμενο. Καμιά
διάσπαση των πτυχίων βάσει ειδικεύσεων, καταρτίσεων, πιστοποιήσεων, εξετάσεων. Όχι στους κύκλους
σπουδών και την μείωση των χρόνων φοίτησης στις νέες ή τις παλιές σχολές.
Κατάργηση των εξετάσεων άδειας για την άσκηση του επαγγέλματος.
·
Ένα ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο, με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό. Το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για εργασία.
·
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης με βάση τις ανάγκες. Κάλυψη όλων των αναγκών σε υλικοτεχνική υποδομή, συγγράμματα, εξοπλισμό
ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των σπουδών. Προσλήψεις σε προσωπικό με μόνιμους
όρους.
ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΙΣ 10.30 (ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΊΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου